WŚRÓD POWTÓRZEŃ

Wśród powtórzeń brak było konstrukcji typu podmiot-orzeczenie-dopełnienie, wśród zdań samodzielnych natomiast zanotowano 6 przypadków użycia tej konstrukcji, np. I want play game czy I donH see Heather car (Heather jest siostrą Holly).Pozostaje nam odpowiedzieć na pytanie, dlaczego przypadek Holly różni się tak bardzo od innych dzieci. Napisać grama­tykę dla Holly było nielada sztuką. Jedna z klas — którą okreś­liliśmy jako klasę, ponieważ wchodzące w jej skład elementy zajmowały pozycję początkową w zdaniach — zawierała wyrazy this-one, see, want i there. Inna, równie heterogeniczna klasa, wyodrębniona jedynie na podstawie faktu, że składające się na nią elementy następowały po wyrazach podanych powyżej, zawierała wyrazy around, puli, raining, boolc i two.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *